Sunday, February 6, 2011

first love....cinta pertamaku 1



first love?hmmmm mesti korang pernah merasainye kn?setiap percintaan pasti ade happy sbb disayangi,dicintai,ambil berat,"da mkn ke blum?","u sihat x ni,nk i bwk u pegi klinik?".happy kn kalo ade someone yg ambil berat kat kte?Tp ape perasaan korang apabila cinta korang dikhianati,pasti kecewa dan skitkn?Pasti korang sume prnh rse...aku bet la dlm couple2 ni msti adela sume tue,even kalo couple dgn nerd boy/gurl korang pn msti gduh kn(mst sbb trlalu nerd sgt kot,hahaha.....).
ok la first love aku ni brlaku waktu time ak bljr kat kolej la,mse tue ak rse ak dlm thun 2 xslap aku la...mamat ni kte kenali sbg K.. mule2 aku knal K mse time orientasi mse mule2 msuk kolej 2... Semasa orientasi ktorg dipecahkn kpd beberapa group,pasti korang dpt agk yg aku dgn K akn disatukan dlm 1 grup kn?hahah ya salah ktorg len group...time 2 mmbr baik ak F ade cte kat ak ( gossiper),
    F : M ko knal x mamat tu?
  aku: x knal nape?
   F : ko nk tau x mamat 2 couple dgn S?
aku : owh ye ke ?mmm ok hensem la jgk..but wait S u mean dat bap*#?
  F : yup ,ee xsgka kan hensem mcm 2  tp taste....
 aku : cinta itu buta
F & aku : hahhaha...
 itula first time aku tgk die n then pas 2 ak xamek tau da....
*sbnrnye itu mmg gosip pn sbb K ni still memilih jln yg lurus dan benar lagi......

TAHUN 2
yeeayyy da msuk thn 2,so bmkne ade 1 more year to finish it..xsbar nk abes bljr sbb kos yg aku amek sbnrnye ak x expect nk kje 1 day tp xpe la mybe ak ditakdirkn oleh tuhan sbb kje ak skang ni mmbntu msyarakat......
back to da basic,ak mule2 start flirt dgn K ni sewaktu ktorg tgh pktikal n then ktorg stay kat hostel yg mne hostel kat area prktikal ktorg....
slepas mybe dlm 3 mggu ktorg msg sbb ye la kat sne da xde entertainment len,so ak ingt lg die msg n ajk ak pegi teman die pegi shopping actually 'window shopping' sbb masing2 duit x byk,so ak ckp why not lgpun ak pn boring gk....so ktorg pn kuar tnpa pengetahuan mmbr2 ak...Slps beberapa lme aku dan K bkwan snyp2,akhirnye dpt dihidu oleh kwn2 ku,sume mmbr ak xbrsetuju dgn tndakan aku trutama F sbb die ckp yg K tu aku tgk cam buaye je...aku ckp xde la (ye la tgh syg kn)
Ktorg bkwan smpai la abis bljr tp yg sbnrnye utk pengetahuan korang sbnrnye K ni da ade awk ,satu kelas dgn aku lg....msti korang rse ak jhat kn?dgn kte laennya ak ni scandalous gurl..tp suke ati korang la sbb aku sorang je yg merasainye...aku mmg syg die,teramat syg...Sepanjang ak bsame die ak xpandang pn laki len,aku setia gile wlaupun aku tau die da ade mkwe...aku prnh mtk break sbb aku ckp kte xkn kemane,die ckp xbley dan die suh ak tggu smpai abis bljr n then ble da kje die akn bsame ak(nape la ak prcya tme 2 kn).
Begitulah perjalanan cinta ak,wlaupun byk pahit tp ak happy sbb die bsame ak.........(to be con't)



No comments:

Post a Comment